DOLAR 8,46830.14%

AÇIK

13:16

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Ovacık: “Kaymakamımızın ziyaretleri manidardır”

ABONE OL
4 Nisan 2017 13:59

BEĞENDİM

ABONE OL

Cumhuriyet Halk Partisi İlçe Başkanı Selami Ovacık, dün düzenlediği basın toplantısında Kaymakam Mahmut Nedim Tunçer’in kırsal mahalle ziyaretlerini hedef alan açıklamalarda bulundu. Ovacık, Kaymakam Tunçer’in 16 Nisan Referandumu öncesinde bu ziyaretleri yapmasının manidar olduğunu söyledi. Ovacık ayrıca Pazar günü Ankara’da yapılan toplu açılış törenine Kaymakamlık çalışanlarının imza karşılığı gitmesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Alican Kılıç’ın Memur-Sen toplantısında Rabia işareti yapması konularına değindi.

Ovacık: “Oda başkanlarından izahat bekliyorum”

CHP İlçe Başkanı Selami Ovacık, dün bir basın toplantısı düzenleyerek Kaymakam Mahmut Nedim Tunçer’in kırsal mahalle ziyaretleri hakkında konuştu. Ovacık, Kaymakam Tunçer’in 16 Nisan Referandumu öncesinde bu ziyaretleri yapmasının manidar olduğunu söyledi. Ovacık ayrıca Pazar günü Ankara’da yapılan toplu açılış törenine Kaymakamlık çalışanlarının imza karşılığı gitmesi ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Alican Kılıç’ın Memur-Sen toplantısında Rabia işareti yapması konularına değindi.

“Bu açıklamayı yapmamızın nedeni Kaymakam Beyin tutumudur”

Başkan Ovacık, Kaymakam Tunçer’in ziyaretlerine dair dün yaptığı açıklamada; “Anayasalar toplumsal uzlaşma metinleridir. Toplumun bütününü kapsaması ve toplum tarafından kabul görmesi gereken metinlerdir. Anayasa konuşulmadan tartışılmadan alelacele yapılacak, çalışmalar sonucunda oluşturulamaz. Toplumu ” Evet” ve ” Hayır” cılar olarak kutuplaştırmadan toplumsal uzlaşmayla hazırlanması gerekir. Çünkü vatandaşların tamamının yaşam koşulları, yönetim şeklini belirleyen dolayısıyla yaşamın her alanını etkilediği için genel kabul görmesi gerekir. 16 Nisan Anayasa değişiklik oylaması öncesi Sayın Kaymakamımız yanında daire amirleri ile birlikte mahalleleri ziyaret edip, mahalle sorunlarını, referandum öncesi belirlemeye dönük çalışmalarda bulunmaları manidardır. Neden referandum öncesi mahalleler ziyaret ediliyor? Dolaylı da olsa ” Evet” için telkinde bulunulmasını doğru bulmuyoruz ve siyasete müdahale olarak addediyoruz ve kabul etmiyoruz. Referandumdan önce bu ziyaretlerde bulunması siyasi bir hava veriyor. Kaymakam Beyin yaptığı bu ziyaretler, Ak Partinin evet kampanyasına destek verdiği intibasını uyandırmıştır. Bu açıklamayı yapmamızın nedeni Kaymakam Beyin tutumudur. Kaymakamlar da 657’ye tabi devlet memurlarıdır, siyasi faaliyetlerde yer alamazlar. Kaymakamlar ilçelerin mülki amirleridir. Kaymakam bey eğer vali olacağım diye düşünüyorsa bunu tarafsızlığını koruyarak yapması daha kolay olacaktır.”ifadelerini kullandı.

“Siyaset yapacaklarsa o makamlardan istifa ederek, rahatça siyaset yaparlar”

Ovacık, açıklamasının devamında Ziraat Odası Başkanı ve Pazarcılar Odası Başkanını hedef alarak şunları söyledi: “Hafta sonu Ankara Hipodrom’ da yapılan toplu açılış törenine, devlet memurlarının imza karşılığı taşınmaya zorlanmasına, Lise öğrencilerinin açılış törenlerine zorla götürülmesine, taşeron işçilerin yine zorla taşıtılmasını kabul etmiyoruz. Kamu araçları ile bir parti lehine mitinglere taşıma yapılması yasal değildir. Tüyü bitmemiş yetim haklarının ve hepimizin verdiği vergilerle bir siyasi parti lehine faaliyetlerde bulunulmasını kınıyoruz, doğru bulmuyoruz. Oda başkalarından bazıları, odalarını siyasileştirmiştir. Bunlardan bazıları Ziraat Odası ve Pazarcılar Odasıdır. Her ikisi de odalarını evet çalışmalarına alet etmişlerdir. Ziraat Odası başkanı bizzat, ziraat odası mesaj sisteminden haftasonu yapılan toplu açılış töreni için tüm üyelerine otobüs kaldırılacağı yönünde mesaj atmıştır. Aynı zamanda Pazarcılar Odası Başkanı Ali Bey de Ak Parti İlçe Teşkilatı ziyaretinde evet broşürü tutarak poz vermişlerdir. Bu davranışlar kendilerine yakışmamıştır. Odaların tarafsızlığına gölge düşmüştür.  Siyaset yapacaklarsa o makamlardan istifa ederek, rahatça siyaset yaparlar. Bu şekilde faaliyet gösteren oda başkanlarını da kınıyorum. Oda üyeleri siyaset yapsınlar diye oda başkanlarına oy vermiyorlar. Bu konuda ilgili oda başkanlarından izahat bekliyorum.”

“Devlet memurları siyasi faaliyetlere zorlanamazlar”

Ovacık, açıklamasının devamında; “Kaymakamlık bünyesindeki devlet memurlarından hipodromda yapılan toplu açılış törenine katılım ile ilgili imza alındığı duyumunu aldık ve araştırınca böyle olduğunu gördük. Devlet memurları siyasi faaliyetlere zorlanamazlar. Cumhuriyet Halk Partisi olarak bunu da kabul etmiyoruz. Kaymakam Bey’in bu konudaki tutumunu gözden geçireceğine inancımız tamdır. Yine aldığımız başka bir duyumda bir köy imamının evet yönünde camide siyasi propaganda yaptığına dair iddialar vardı. Ben bu konuyla ilgili sayın müftümüzü aradım, bu imamın uyarılması gerektiğini vurguladım.”ifadelerine yer verdi.

“İlçe Milli Eğitim Müdürünün o işareti yapması yakışıksızdır”

Başkan Ovacık basın toplantısının sonunda, İlçe Milli Eğitim Müdürü Alican Kılıç’ın geçtiğimiz gün yapılan Memur-sen toplantısında Rabia işareti yaparak poz vermesini kınadı. Ovacık; “İlçe Milli Eğitim Müdürünün o işareti yapması son derece yakışıksızdır. Siyasete çok meraklıysa ilçe milli eğitim müdürlüğünü bırakır, kendisine yakın bulduğu siyasi oluşumda görev alır çalışır. Özellikle eğitimimizi teslim ettiğimiz, çocuklarımızın geleceğini şekillendiren bir kurumun başındaki bir amir olarak bu tarz tavırlara girmesini doğru bulmuyoruz.”dedi.

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.