Ana sayfa GÜNDEM Sakarya Meydan Muharebesi 100. Yıl kutlamaları için start verildi

Sakarya Meydan Muharebesi 100. Yıl kutlamaları için start verildi

608

Sakarya Meydan Muharebesinin 2021 yılındaki 100. yıl hazırlıkları dün itibarıyla başladı. Polatlı Belediye Başkanı Mürsel Yıldızkaya ve Polatlı Tarihi Tanıtım Merkezi Genel Koordinatörü Kadim Koç tarafından düzenlenen Polatlı Belediye Başkanlığı makamında dün düzenlenen basın toplantısıyla birlikte “100. yıl” hazırlıkların başladığı duyuruldu.100. yıl hazırlıkları kapsamında Sakarya Meydan Muharebesi ve  Polatlının eşsiz tarihi değeri anlatılacak. Başkan Yıldızkaya, bu tarihi alanlara olatlı halkının sahiplenmesi gerektiği vurgusu yaptı.

Sakarya Meydan Muharebesinin 2021 yılındaki 100. yıl hazırlıkları dün itibarıyla başladı. Polatlı Belediye Başkanı Mürsel Yıldızkaya ve Polatlı Tarihi Tanıtım Merkezi Genel Koordinatörü Kadim Koç dün yerel basın mensuplarıyla basın toplantısı yaparak 100. Yıl kutlarlarının başladığını duyurdu. Yıldızkaya toplantıda şunları söyledi:  “Hepinizin bildiği gibi Polatlı’mız 2 büyük tarihi mirasın ev sahibi. Bunlardan bir tanesi insanlık tarihi açısından çok büyük bir tarihi değeri olan Antik Gordion şehri bir diğeri de yakın tarihimizin hatta Türk tarihinin önemli bir kırılma noktasının yaşandığı Sakarya meydan muharebesi. Dolayısıyla biz bu iki kıymeti de iki Mirasımızı da hem kendi insanlarımıza vatandaşlarımıza hem de bütün insanlığa tanıtmak için uzun dönemde kampanyalar yürütüyoruz” dedi.

Pota Tanıtım Merkezini Oluşturduk

Yıldızkaya, “ Bildiğiniz gibi ben 2014 yılında göreve geldikten sonra POTA Adını verdiğimiz Kadim Koç’un koordinatörlüğünü yaptığı Bir tanıtım merkezi oluşturmuştuk. Yenimahalle caminin oradaki Binamızda lokasyon itibariyle uygun bir yer Şehrimizin bu iki kıymetli tarihini iki tarihi değerini tanıtmaya anlatmaya gelecek kuşakların bundan faydalanmasını sağlanmaya gayret gösteriyorum. Tabii bu çerçevede biz çok çalışmalar yaptık ben inanıyorum ki şehrimizin bu tarihi mirasları eskisinden çokta bilinir hale geldi tabii ki bunda en başta en büyük pay Kadim Bey’e ait kendisi yaklaşık 6 aydır bizimle birlikte arkadaşları ve çalışanları ile birlikte çok özverili bir çalışma  yürütüyor.  Mesai tanımadan çalışma yürütüyor.  Ve Türkiye’nin dört bir yanında da misafirlerimizi ağırlamaya devam ediyor . Bazı kurumlarla yaptığımız protokoller bazı vatandaşlarımızın bireysel gezileri ama daha çokta gruplar halindeki arkadaşlarımızı ücretsiz hizmet veriyoruz. Onları Polatlı’nın bu değerleri ile buluşturuyoruz.  Bunlar hakkında onları aydınlatıyor.  Polatlı’dan da mutlu ve hoşnut ayrılmaları için gayret gösteriyoruz.  Tabii Sakarya Meydan Muharebesi bizim tarihimizin kırılma noktası yani Türkiye’nin tabiri caizse tapusunun alındığı mücadele bir savaş bizzat Atatürk’ün komite ettiği bir meydan muharebesi ve bu bir kırılma noktası tarihimiz açısından çünkü bildiğiniz gibi Osmanlı yaklaşık 250 sene hep geri çekildi toprak kaybederek geri çekiliyordu o geri çekilmenin durdurulduğu yerdir” dedi.

Sakarya çok önemli destan ve zaferdir

Yıldızkaya, “ Polatlı Duatepe sırtları savaşın geçtiği diğer alanlar dolayısıyla çok önemli bir mücadeledir. Çok önemli destan ve zaferdir. Tabii önümüzdeki yıl Allah nasip ederse Sakarya meydan Muharebesi’nin 100. Yılını kutlayacağız. Bu çok önemli biz 100. Yıl çalışmalarımıza şimdiden başlamış bulunuyoruz. Zaten sizlerle de bu basın toplantısını yapmamızın amacı sizlerin bugüne kadar vermiş olduğunuz desteklerden daha çoğunu talep etmektir. Çünkü bunu sadece yerel yönetim olarak biz değil şehirdeki tüm siyasi partiler sivil toplum kuruluşları basın vatandaşlarımız olmak üzere bu değere sahip çıkmak durumundayız” dedi.

100.yıla özel kutlamalar yapılacak

Yıldızkaya, “ İşte ara sıra görüyorsunuz Cumhuriyetin kurulduğu bu günden beri 100, yılı sık sık yaşamaya başladık. Bununla ilgilide Kadim Koç pek çok çalışmalar yaptı bilgimiz dâhilinde birçok çalışmalar yürüttük. Bunları hem Polatlı’da ki mülkü idare kaymakamlıkla hem Valilikle hem de bakanlıklarla paylaşmaya başladık. İnşallah önümüzdeki yıl kutlamalarımız önümüzdeki 2021 yılı Sakarya Meydan muharebesi kutlamaları bugüne kadar belki hiç olmadığı şeklinde çok daha coşkulu çok daha akademik çok daha ses getiren  düzeyde yapılacak buna tüm kalbimizle  inanıyoruz. İnşallah biz en kısa sürede  yine Kaymakam  beyinde katıldığı bir toplantıyla  bütün siyasi partileri bütün STK’ları toplayıp bu konuda bir  farkındalık  çalışması yapmaya kararlıyız. Nasip olursa bunu da gerçekleştireceğiz ” dedi.

Tarihi değerimize yakışır şekilde kutlama yapılacak

Yıldızkaya, “Amacımız 100. Yılı hem tarihi değerimizi kıymetimize uygun yakışır  bir şekilde kutlamak hem de bunu bir fırsat gibi  değerlendirip  bunu bir fırsata çevirip daha çok  vatandaşımızın bu tarihi değeri  ve kıymeti anlamasını bunun sonucunu idrak etmesini sağlamak olmalı Tabii bugüne kadar az öncede bahsettiğim gibi  her yıl artan oran da turistler geldi Polatlı’ya  geçmiş  yıllarla mukayese olunamaz bir sayıda  bunlar o konularla ilgili sayıları Kadim Bey verecektir. Eskiden sadece duatepe de oradaki bekçi arkadaşımızın vermiş olduğu bilgiler yerine bugün Kadim Bey Başta olmak üzere POTA ’da ki görevli diğer arkadaşlarımızın sanat tarihçilerinin arkeogların turizm işletmecilik arkadaşlarımızın tanıtımlarıyla hakikaten biz üstümüze düşenleri yaptığımıza inanıyoruz. Tabii ki yaptıklarımız yeterli değil. Daha çoğunu yapmak niyetinde ve gayretindeyiz” dedi. Yıldızkaya, “  Bunun içinde sizlerden destek bekliyoruz. 100. Yılı çok sık vurgulayarak bunu bütün Polatlı’ya mal etmemiz lazım bu işi sadece yerel yönetimle siyasi partiler Sivil Toplum Kuruluşları  değil bütün vatandaşlarımızın bütün hemşehrilerimizin de sahiplendiği ucundan tuttuğu benimsediği bir kampanyaya çevirmek durumundayız. İnşallah bununla ilgilide çalışmalarımız bugün itibariyle daha da hızlanacak tabii konu ile ilgili Cumhurbaşkanlığına, bakanlıklara, kültür turizm bakanlığına ilgili  bakanlıklara Türkiye Büyük Millet Meclisine vs.  hepsine ulaşıp bu konuda ki kararlılığımızı anlatmaya gayret göstereceğiz” dedi.

Ankara’nın da En Önemli Tarihi Mirasıdır

Yıldızkaya, “Tabii ki burada özellikle 2015 yılında Sakarya meydan muharebesi alanlarının tarihi milli park ilan edilmiş olmasından sonrada milli parklar genel müdürlüğü bölgede çalışmalar yürüttü ve yürütmeye devam ediyor. Onlarla beraber iş birliği içerisinde çalışıyoruz bu tabii ki Sakarya meydan muharebesi bizim tarihimizi ilgilendiren kendi tarihimizi Türkiye tarihini ilgilendiren bir konu ama yine de bahsetmek isterim Gordion antik kenti bütün insanlığı ilgilendiren bir konu bize göre bu iki tarihi miras sadece Polatlı’nın değil Ankara’nın da en önemli tarihi mirasıdır. Yani Gordion antik kendi deyip geçmemek lazım Ankara’dan bundan daha eski bir kültürel miras yok.  Ve o konu ile ilgilide bildiğiniz gibi antik kentin Gordion’un dünya mirası listesi girmesi çalışmalarımız devam ediyor. Bu konu ile ilgili çalışmalarımızı kadim bey koordine etmeye devam ediyor” dedi.

Polatlı halkına verdiğimiz bir sözü tutacağız

2021 yılında kutlanacak olan Sakarya Meydan Muharebesinin 100. Yıl kutlamalarına daha  15 ay var. Ama biz şimdiden kutlamaların startını Temmuz 2020 tarihi itibariyle vermiş olduk. Bundan sonra emek sarf ederek bu tarihi  hak ettiği değer kavuşmasını istiyoruz. Anadolu coğrafyasında bir çok zafer destan var  hiç birini birbiriyle mukayese edemeyiz.  Çanakkale de bizim  Malazgirt de Sakarya da bizim.  Ama bizim için önemli  olan Polatlıda geçen  Sakarya Meydan Muharebesine sahip çıkabilmek ve bunu  anlatabilmek. Hemşerilerimizin destek ve katkısıyla da  bunu başaracağımıza inanıyorum.  POTA içinde güzel çalışmalar olan  müze. Polatlı da askeri müze vardı  ama özel müze yoktu. Kadim Koç destekleriyle birlikte burası özel müze statüsüne kavuştu. Bakanlıktan tarafından POTA tescilli bir müze haline geldi.  Ama bizim hedefimiz Polatlı tarih müzesini inşa edip hayata geçirmek bu bizim Polatlı halkına verdiğimiz bir sözdür dedi.

Polatlı Türkiye’nin en uzun savaş alanı yürüyüş rotasına sahip

POTA genel Koordinatörü Kadim Koç ise şu açıklamalarda bulundu: “ Sakarya Meydan Muharebesinin 2021 de kutlanacak olan 100. Yıldönümü Polatlı için çok büyük bir fırsat. Eğer bu fırsatı çok iyi bir şekilde değerlendirebilirsek Polatlı ikinci bir Çanakkale olacağına inanıyorum .

Polatlının Çanakkale’den  çok büyük bir farkı yok  hatta artıları var jeopolitik  konum olarak da çok önemli bir yerde. Yakın tarihimizde gerçekleşmiş bir savaş olan Sakarya Meydan Muharebesi Polatlı tarih için çok önemli. Bizler 2018  yılından itibaren Sakarya Meydan Muharebesinin 100. Yılına hazırlandık.Dağcılık federasyonu ve valilikle birlikte diriliş yolunu işaretledik. Şu anda Polatlı Türkiye’nin en uzun savaş alanı yürüyüş rotasına sahip. Bu rotayı hepimizin sahip çıkması lazım .Şu anda araştırmalar yapıyoruz belki de dünyanın en uzun savaş alanı yürüyüş rotasına sahibiz. 106 km’lik bir rota var ve bu rota işaretlenmiş durumda .

Amacımız Polatlının tarihi değerlerini anlatabilmek

Bunu dağcılık federasyonuyla ve milli parklar genel müdürlüğümüz desteğiyle yaptık. Bunu Türkiye’de binlerce insanın yürüyebileceği rota haline dönüştüreceğiz. Aynı zamanda 100. Yılla ilgili İstiklal treni projesi hayat geçirdik. Aslında bu salgın olmasaydı geçen hafta ilk tren Ankara’da İzmir’e harekete geçecekti. 100.  yılda bunu gerçekleştireceğiz. Polatlı büyük bir hazine ve bunu iyi kullanmamız gerekiyor. 100. Yıl kutlamalarıyla  ilgili beklentimiz çok yüksek.  Polatlı halkının  bu ruhu hissetmesi gerekiyor. Ben Polatlı Tarihi Tanıtım Merkezi Genel Koordinatörü olarak Sakarya Meydan Muharebesinin 100. Yıl kutlamalarını tanıtabilmek için gerekirse gece gündüz demeden çalışmaya hazırım  gerektiği zaman ana okul öğrencilere dahi Gordion’u anlatıp rehberlik yapıyorum. Amacımız Polatlının tarihi değerlerini anlatabilmek. Polatlının küçük büyük her yerde tanıtmamız gerekiyor.Tabi bunu sadece Polatlı olarak yapamayabiliriz. Ankara’nın desteğiyle birlikte yapacağız. Çeşitli yerlerde temaslar bulunuyoruz. Milli savunma bakanlığı,  genel  müdürlük daire başkanlarıyla görüştüm . Yarın 8 tane daire başkanıyla birlikte  toplantı yaparak savaş alanları ziyaret edeceğiz. 100. Yılla ilgili Milli savunma Bakanlığı ne gibi  proje yürütülecek ona karar verilecek. Aynı zamanda devlet arşivleri başkanlığına gittim 100. Yılla ilgili  projeleri harekete geçirmek istedim . TRT ,Kızılay arşiviyle temaslar içersindeyiz. Polatlı ve Ankara oluşacak tertip komiteleriyle  birlikte alt tertip komiteleri aracılığıyla  yapacağımız çalışmalar birlikte projeler üretip Sakarya Meydan Muharebesinin 100. Yılda hayata geçireceğiz” diyerek sözlerine son verdi.