Ana sayfa GÜNDEM Aydoğan; “Sanayi Esnafı Destek Verdikçe Göreve Talibiz”

Aydoğan; “Sanayi Esnafı Destek Verdikçe Göreve Talibiz”

1074

Polatlı Sanayi  Ziraat Aletleri Odası Başkanı Osman Aydoğan, dün yaptığı basın toplantısında Polatlı basınına bir davet vererek , aday olduğu 2005 yılından bugüne ilk günkü heyecanla ve azimle sanayi ve esnafına  hizmet verdiklerini ve 2018 yılı  oda seçimlerinde esnaf ve sanatkarlar taktir ve destek verdikçe hizmet etmeye devam edeceklerini söyledi.

Polatlı Sanayi Ziraat Aletleri Odası Başkanı Osman Aydoğan, 2018 oda seçimlerinde yeniden aday olduğunu açıkladı. Başkan Aydoğan, dün düzenlediği basın toplantısında; “2005 yılında ilk adaylığımı sanayi esnafımızın teşvikleriyle açıkladım. Sonrasında Polatlı Sanayi Ziraat Aletleri Odasının üyeleri ve esnafları ben ve ekibimi bu göreve layık görerek Ziraat Aletleri Odasına Yönetim Kurulu başkanı olarak seçtiler. Maalesef her şey seçim kazanmakla bitmiyor. Seçim kazanmak güzel bir duygu, güzel bir mutluluk ama bunun yanı sıra omuzlarımıza yüklenen büyük bir sorumluluk olduğunun farkına vardık. İçimizdeki heyecan, kararlı ve azimli çalışmalarımız sonucunda o günden bu güne ekibimle birlikte gerek odamızda, gerekse sanayide genel anlamda gözle görülür çalışmalara ve üyelerimizin ve esnaflarımızın birebir yardımcı olabileceğimiz konularda hizmet ettiğimize inanıyoruz.”dedi.

“Hizmetlerimiz sayfalara sığmaz”

Aydoğan açıklamasının devamında; “2005 yılından bu güne, yaptığımız hizmetlerin, faaliyetlerin tamamını kaleme alacak olursak zaten sayfalar almaz,  hani bir atasözü var ya aynası iştir kişinin lafa bakılmaz, o yüzden sanayimize yapılanı Polatlımızda görüyor, esnafımızda biliyor. Bizler göreve geldiğimiz günden bugüne odamızdan hiçbir şekilde menfaatlenmeden, maaş almadan, oturum ücreti almadan, sadece insanlara hizmet ederek Allah rızası için, ilk günkü heyecanla, azimle ve kararlılıkla hizmet etmeye devam ediyoruz.  Ekibimle birlikte 2018’in ilk üç ayı içerisinde yapacağımız olağan genel kurulda Polatlı Ziraat Aletleri Tamirciler Ve Demir İşleri Esnaf ve Sanatkârları odamızın yönetimine tekrar talibiz. Destek veren, vermeyen tüm esnaf ve sanatkâr bizim esnafımızdır bizim sanatkârımızdır. Seçim biter geçim başlar. Yarışa çıktığımız arkadaşlarla ertesi gün kol kola girerek yine göreve devam ederiz. Bu vesileyle ben şu andaki mevcut yönetim ve denetim kurulu üyelerim adına odamızın üyelerine, tüm sanayi esnaf sanatkarlarına saygı, sevgi ve muhabbetlerimi sunarım.”dedi. Aydoğan daha sonra 2005 yılından bu yana yaptıkları hizmetleri sıraladı:

Her Yıl Fuar Gezileri

Her yıl esnaflarımızı günümüz teknolojilerini yakından görüp takip edebilmeleri için Türkiye’nin belirli illerinde kurulan Fuarlara götürerek geziler düzenliyoruz.

Sanayi yollarımızın asfaltlanması

Sanayimiz içerisi berbat bir haldeydi. Ben bile esnaf olarak sanayi içerisinde arabamla gezemiyordum. Bu mağduriyetimizin giderilmesi için sanayimiz girişine bir pankart asarak,  Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğüne, dönemin Polatlı Ak Parti İlçe başkanı Gazi Karaoğlu’na ve ekibine sesimizi duyurmayı başardık. Sanayimizin yüzde 80 yolu büyükşehir tarafından asfalt yapıldı. Asfalt yapımının başlandığı günden sonuna kadar katıklarından dolayı, başta dönemin başkanı Gazi Karaoğlu başkanımıza ve Ankara Büyükşehir meclis üyelerimize sonrasında işin devamı ve takibini sağlayan şu anki Ak Parti İlçe Başkanı Aysel Demire sanayim ve esnaflarım adına teşekkür ederim.

Esnaflarımıza toplu sanayi tüpü alımı gerçekleştirdik

Ankara Bilim Teknolojileri bakanlığı memurları sanayimizdeki oksijen, gazaltı ve asetilen tüplerini kullanan esnaflarımızı denetleyerek, tüplerin kullanma tarihlerinin geçmiş olduğunu görmüşler. Bazı esnaflarımızın olayı bize bildirmesi sonucunda biz oda olarak yetkililerle hemen görüşüp konuştuk.  Esnaflarımızın elindeki eski tüpleri değerlendirerek yeni tüp fiyatlarını aldık, esnafımıza sunduk  esnafımız uygun buldu.

Çalışanlara Mesleki Yeterlilik Belgesi

Kanun gereği 48 meslek dalın da Mesleki Yeterlilik belgesi alma zorunluluğu getirilmiştir. Bu çalışmayı  Polatlımıza  basın yoluyla, Ankara Esnaf ve Sanatkarlar  Odaları  Bilirliği teşkilattan sorumlu Başkan Vekili Hüseyin Ar, ASO Metes Şirket Müdürü Halis Yeşil ve bir çok daire başkanlarıyla birlikte açıklama yaparak duyurduk. Sonrasında biz esnaflarımızı bilgilendirerek 19 çalışanımızı  kursa kayıt ettik. Sınavların Ankara da yapılması gerekiyordu.  Yetkililerde bizi kırmadı, 19 kursiyerimizden 18’i bir günde hem teorik hem de pratik sınava girerek belge almaya hak kazandılar.

Geleneksel hale getirdiğimiz Aşure ikramı

Her yıl Muharrem ayı nedeniyle, 2 bin kişiye aşure ikramında bulunuyoruz. İnşallah bizler bu görevde olduğumuz sürece bu tür etkinliklerin devamını sağlayacağız.

Sanayimizin TAK Kemer girişi

Polatlı Belediye Başkanımız Mürsel Yıldızkaya’yı ziyaret ederek  sanayimiz için 13 maddelik bir talepte bulunmuştuk. Bu tak kemerin öncelikle Polatlımıza sonrada sanayimize güzellik kattığına inanıyorum. Bununla kalmayıp sanayimizin anayol tarafını boydan boya duvar yapıldı.  Işıklandırması ve yeşil alanı boydan boya yeniden daha bakımlı hale getirerek bu yapılan esere yani tak kemere daha da güzellik katmıştır. Bu güzel eseri sanayimize kazandıran Polatlı Belediye Başkanımız Mürsel Yıldızkaya’ya bir kez daha teşekkür ediyorum.

Türkiye de bir ilk olan imalatçılarımıza teşhir alanı

Esnaflarımızın talepleri üzerine Polatlı Belediye başkanımızla birlikte esnaflarımıza Türkiye de  hiçbir sanayide olmayan,  Polatlımızda ilki yapılan, üretim yapan esnaflarımızın malını sergileyebileceği teşhir  alanı yapıyoruz.

Her yıl Kadir Gecesinde sanayimiz esnaflarının geçmişlerinin ruhu için mevlid-i şerif ve ikram

Her yıl mübarek Ramazan ayında, bunu da geleneksel hale getirdiğimiz Kadir gecesinde Sanayi camimizde sanayimiz esnaflarımızın geçmişlerinin ruhu için mevlid-i şerif okutturup cami çıkışı cami cemaatine ikramlarda bulunuyoruz.

15 Temmuz şehitlerimiz anısına Mevlid-i şerif ve demokrasi yürüyüş

Hain darbe girişimi sonucu 15 Temmuzda hayatını kaybeden şehitlerimizin ruhuna Mevlid-i şerif okutularak ve cami çıkışı oda başkanı arkadaşlarımız ve esnaflarımızla beraber Cumhuriyet Meydanına yürüyerek, 15 Temmuz sonrası tutulan Demokrasi nöbetine destek verip darbe girişimini protesto ettik. Allah o günleri milletimize bir daha yaşatmasın.

Sanayi Esnafını bilgilendirme toplantıları

Zaman zaman torba kanunu ile çıkan kanunları, gerekli makamlara başvurarak yetkililerin Polatlımıza gelmelerini sağlayıp esnafımıza bilgilendirme toplantıları düzenliyoruz.

Zorunlu hale getirilen ’ C’ belgesi alımında Esnafa yardımcı olduk

İmalat yapan esnaflarımızın talepleri üzerine zorunlu hale getirilen C belgesinde yaşadıkları sıkıntıları  oda olarak çözdük. Ankara’da Bernad şirketiyle dosya başı 800 liraya düşürerek anlaşma imzaladık.

Sanayi krokisi ve bilbord çalışması

Sanayimizi baştan sona tek tek gezerek  inşallah yakın zamanda sanayimizin girişine bilbordlar koyarak sanayimizin en ücra köşesindeki esnafımızı bile, dışarıdan gelen vatandaşımız çok kolay bulma imkanına kavuşacak.

15 Temmuz sonrası cami minarelerine asılan bayrağımız

15 Temmuz hain darbe girişiminden bugüne sanayi camimizin iki minaresi arasına astığımız ay yıldızlı şanlı bayrağımızı o günden bugüne göklerde dalgalandırmaya devam ediyoruz.

Sanayi kurucularımızdan Halit Ürek’in isminin verilmesi

Yıllar önce 1965 yılında bilgen yapı kooperatifinin yönetim kurulu başkanlığını yapan, sanayimizin cami inşaatını başlatıp soruna kadar devam ederek sanayimize ve camimize emeği geçen,  eski sanayi esnaflarımızdan Halit Ürek abimizin isminin bir parka verilmesi ya da emeği geçtiği camiye isminin verilmesini belediye başkanımıza önerdik.

Sanayimiz envanterinin çıkarılması

Esnafı tek tek gezerek sanayimizdeki komple esnaf sayısını çıkartmak için çalışma başlattık. Hangi meslekte kaç tane esnaf olduğunu esnaflarımız yanındaki çalışan sayısını ve esnafımızın hangi odaya bağlı olduğunun envanterlerini çıkaracağız.

Sanayi Postane şubemiz

Sanayi Esnafımız bir fatura yatırmak için çarşıya gitmek zorunda kalıyordu, çarşıda araba park etmek için yer bulamıyordu2005 yılında yönetime geldiğimizde Postane müdürü Hayati Özütemiz müdürümüz sayesinde bizlerinde gayretleriyle sanayimize postane şubesi kazandırdık.

İkinci Cami İnşaatımız

Başta vesile olan cami imamımız Metin Altay hocamıza esnaflarımız adına teşekkür ederim. Sanayimizin aşağı tarafındaki esnaflarımız Metin hocaya sanayimizin aşağı tarafına bir mescit yapılması için talepte bulunmuşlar. Bunun üzerine bizde oda olarak madem böyle bir talep var, bunu bugünlük değil gelecekte de daha faydalı olabilmesi için mescit yerine cami düşünelim diyerek cami yaptırma kararı aldık. Camimize  maddi ve manevi destek veren başta Polatlı Belediye Başkanımız Mürsel Yıldızkaya olmak üzere, sanayi esnaflarımıza ve sanatkarlarımıza ve dışarıdan yardımlarını esirgemeyen tüm hayırseverlere sanayimiz ve cami derneğimiz adına teşekkür  ediyor saygılarımızı sunuyoruz.